luni, 25 februarie 2008

Răspunsuri la comentariile apărute între 22-24 februarie

  • Stimate domnule Azeem

Intru direct în problemă, apreciind că aveţi dreptate, prin felul în care explicaţi cuvântul "democraţie", având în vedere că, referindu-vă la ceva care nu vă convine, imediat contestaţi şi criticaţi, chiar judecaţi. Numai, unii o spun pe sleau, in fata, altii cârcotesc continuu.
Fondurile europene, noi românii am învăţat să le atragem, chiar facem acest lucru de peste 10 ani, dacă vreţi să ştiţi, însă, ce mă contrariază acum, după noile reguli, este că, în perioada 2007-2013, după ce îţi pregăteşti proiecte timp de 2 ani(am fost îndemnaţi să se pregătească aceste proiecte), în conformitate cu o legislaţie naţională în vigoare, te trezeşti că, în urma apariţiei Ghidului de finanţare, se schimbă schimbarea modificării, astfel încât îţi mai trebuie nişte bani să cheltui(si de unde sa-i iei?), ca să aliniezi proiectele tale, pe cerinţele Ghidului. Apar peste noapte o sumedenie de consultanţi(atenţie, oameni, verificaţi-i) care se oferă să rezolve problema, dar atenţie, nici pe ce fac consultanţii, nu poţi fi sigur, deoarece Ghidul poate suferi , la rândul lui modificări. Cum să-i zici, acestui lucru? Cum i-ati spune acestei situatii, care până la urma, nu este numai a noastra, a administraţiei, toti se confrunta cu acest gen de frecuş pe uscat, indiferent de domeniul de finantare. Si nu suntem bogati sa aruncam cu banii pe consultanta, de două ori si nici timp nu este.Consultati si verificati, chinurile prin care au iesit niste Ghiduri de finantare pe fonduri structurale, in care, pana in prezent s-a schimbat de doua ori modul de intocmire a Studiilor de fezabilitate(piesa de baza), plus vreo doua corijări ale lor. Daca oameni care au mai facut proiecte, care au un limbaj deja familiar in acest sens, sunt nauciti, inchipuiti-va cum vor absorbi fondurile, "fermierii" romani, care au bani alocati, cat pentru aproape toate cele 7 programe operationale sectoriale. Curat, murdar !Vor fi gasiti vinovati de neabsorbire, ei, fermierii, Consiliul local cutare, Ajofm-ul cutare, nici intr-un caz, cei care au facut documentele programatice, nu-si vor asuma responsabilitatea. Asa-i la noi, la români, o intreaga increngatura de "asa zisi responsabili", cu diverse roluri, în diverse oraşe din ţară, care de fapt, nu vor face altceva decat sa mute un raport de ici, colo, pe bani foarte multi pentru asistenta tehnica, retineti si care dintr-un limbaj de lemn, incoerent(poate nu toti, multi insa, cu siguranta il vor folosi, asa-s regulile) nu vor iesi, dar nici nu vor scoate tara din c....... Am atras atentia, am spus domnilor ministri, am facut scris, am sunat, am facut cateva afirmatii mai tari, pana la urma spre binele tuturor, ce poate sa deranjeze atata de mult, incat, noi sa ne scoatem ochii, ca ar fi numai cu tenta politica sau mai stiu eu cum....am dreptul sa spun ceea ce vad si este evident. Stiti ce zic multi? Nu pot sa spun, nu pot face observatii ca vezi Doamne, merg cu proiectele la evaluat(adica la ales) si mă arde si atunci se perpetueaza o Omerta...eu cred ca trebuie spus lucrurilor pe nume, de la bun inceput, caci suntem la inceput. Si va rog sa retineti, daca pana acum, pe fondurile PHARE, daca erau neconcordante in Ghiduri, se dadea vina pe Comisia Europeana, acum, CE a negociat, retineti, a negociat si a lasat la latitudinea autoritatilor româneşti, in conformitate cu principiul subsidiaritatii, modul cum vor fi cheltuite aceste fonduri, în baza căror documente de susţinere, verificare, evaluare, monitorizare. Deci, ne-am făcut-o noi cu mâna noastră. De altfel, vom trai si vom vedea, ce si cum va fi. O sa mai transpire nemulţumire si de la altii, ca doar n-om fi prosti chiar toti românii.
Hai sa dau un micuţ exemplu: la aparitia Ordonantei 7/2006, politicienii de la putere, aveau pregatite 294 de proiecte inregistrate deja, inainte de a veni precizarile necesare pentru documentatie. Asa, din senin?
Hai, domnule Azeem, studiaza si vezi daca am dreptate si mai mult decat atât, sprijiniti pe cei care iau atitudine, nu stati pe şanţ şi numai comentaţi.
Trecând la altă observatie care o faceti, că am un comportament neadecvat pentru un politician, domnule Azeem, chiar statutul meu de om politic imi permite si unele expresii mai tari, incă n-am ajuns să ne batem cu papucii descăltati, cum mai fac unii prin Japonia, asa că, atunci când sunt provocat, pe fondul a multe alte probleme de rezolvat, mi se întâmplă continuu acest lucru,nu mă plâng, mai exagerez, mai scap si eu câte o prostie, câte o expresie....mă mai bâlbâi, ce să fac...chiar perfect nu sunt. Dar daca mă straduiesc, imi iese si un discurs foarte bun, poate putin cam moldovenesc, insa eu zic ca e bine, pana nu ne impune UE sa vorbim in a doua limba oficiala a sa, poate maghiara, stiu eu....
Imi spuneti ca purtati o povara zilnica a rusinii, pentru faptul ca eu sunt presedinte, era totusi bine, domnule Azeem, sa va spuneti numele, poate ne intalnim la o cafea...mai discutam lucrurile.
În general poverile noastre ar trebui să se refere la noi, dacă avem conştiinţă şi în al doilea rând la aproapele-departele nostru. Eu aşa judec.
Oricum, eu m-am straduit ca presedinte sa fac lucruri bune, culmea este ca am si reusit cu o parte dintre acestea, din această cauză mă pupă unii pe toate părţile şi cum sunt cam mărişor, mai au de lucru......... Nu vreau să vă jignesc defel, sunt bine dispus acum, vreau doar atât să vă întreb, dvs. ce aţi făcut până acum, în viaţă? Faceti-vă si dvs. un blog si povestiti-ne, poate că avem nevoie si de exemple de genul "aşa da, faceti ca el, este o somitate, o valoare, care trebuie cunoscută şi prezentată", mă voi stradui sa va sustin chiar, daca voi sti ce interlocutor am şi dacă sunteţi de acord..........chiar mi-ar prinde bine, fara exagerare, sa am parteneri de discutie foarte, foarte competenti, oameni de cultura, cu un bun discurs, as avea de unde sa invăţ. Asta pentru ca imi recomanzi, sa ma apuc de invatat, ce bine, spuneti, omul toata viata invata, si eu ma stradui si parca tot n-am ajuns la apogeul atotstiutorului, asa incat invatacel sunt si acum la 60 ani.Cred ca dvs. sunteti realmente, o valoare si ca orice valoare, nu vreti sa va revelati, pentru a nu fi ingropat, precum o comoara. Glumim, domnule Azeem.....
  • Doamnei Mihaela P.

Stimata Doamna,

Imi pare rau ca timpul nu va permite, dar totusi, cine doreste sa intre in dialog, vedeti ca se rezolva, chiar si prin intermediul blogului. Chiar o scrisoare daca trimiteati la Consiliul Judetean , in mod sigur, primeati raspuns la cele enuntate. Referitor la secretara, nu este cazul sa etichetati, deoarece, aici la Consiliu, toata lumea isi face datoria, in conditii de maxima eleganta si responsabilitate publica.

Ma intrebati, ce parere am despre caminele culturale din judet. Ei bine, doamna, foarte, foarte rea. Ma refer la starea in care se afla. Au distrus tot, oamenii, sub indiferenţa administratorilor de acolo.Pe vremea cand eram copil, chiar am contribuit voluntar la realizarea acestor obiective. In prezent, caut sa gasesc intelegere in pastrarea acestor locatii, din partea administratorilor. Eu nu spun, vremurile, aspiratiile la sate s-au schimbat, insa sa distrugi tot si să faci bodegi si discoteci, parca e mai mult decat crunt. Exemplu, de aici, de aproape: Casa sindicatelor din municipiu, ea a fost inventariata la Consiliul Judetean, ea fiind construita in regimul trecut, prin Decret al lui Ceausescu, avand destinatia de Casa de cultura pentru botosaneni. Ea ne-a fost luata abuziv si trecuta in patrimoniul sindicatelor, cu toate ca, in calitate de vicepresedinte, pe atunci, am luptat sa aiba o utilitate publica, ei bine nu , am fost ingenunchiat in justitie si ea, casa, a trecut la sindicate. Cum arata azi? Ce se intampla in ea? Ce acte de cultura se petrec acolo? Va las sa constatati dvs. si botosanenii, in general.

La sate: unele administratii locale au lasat in paragina aceste locasuri, apoi le-au inchiriat in diverse scopuri, legea le-a permis. Scurt pe doi. Acolo unde am fost ascultat, unele camine culturale, functioneaza si azi:la Radauti Prut, Corlateni, etc, chiar in unele cazuri, au fost sprijinte cu fonduri pentru reabilitare(ex. Nicseni). Insa, vedeti dvs., mai este o problema: tineretul de la sate, oare manifesta respectul care trebuie , pentru astfel de lacase? In multe dintre acestea, se regasesc bibliotecile comunale, care, pe zi ce trece, se vaduvesc de carti, pentru ca, unii uita sa le restituie. Sau alte cazuri, nu mai citesc oamenii carte, se rezuma la tv, calculator, radioşanţ, etc.

Deci, eu, dvs, poate si altii, vrem sa facem ceva pe aceasta tema, insa trebuie sa vedem si pentru cine, cati mai vor acte de cultura, pe scena satelor? Adică ar trebui să dorească majoritatea, să cultive un spirit cultural local, să invite si sa mearga cu spectacole de dansuri, muzică, de la unele comune, la altele, la diverse sarbatori, care se mai tin. Ar fi frumos sa se ceara acest lucru, mai mult decât ajutoare şi drepturi, pe nemuncă, că aşa s-au învăţat, unii din cetăţenii satelor.

In 2007, Guvernul Romaniei a alocat niste bani, pentru reabilitarea caminelor culturale din judet, pentru unele dintre acestea, nu ajung acesti bani, insa s-a inceput totusi sa se faca ceva si asta este foarte bine. Tinerii nostri trebuie sa arate ca imbratiseaza o astfel de optiune, sa aiba preocupari de acest gen, astfel incat aceasta nevoie, o data scoasa in evidenta, va face sa se ia masuri, de catre guvernanti. Si mai repede decat guvernantii, primarii vor trebui sa faca ceva, deoarece, autonomia, le permite. Scolile, prin latura lor educativa, din mediul rural isi spun cuvantul aici.

Partidul din care fac parte , are in program si astfel de masuri sociale, de reconstructie a caminelor culturale, poate nu le vom zice camine(unii au oaroare de acest cuvant, de sorginte comunista ) .Aceste camine nu fac numai acte de cultura in primul rand , ci au un rol social, pentru o comunitate, pentru toti, tineri, batrani. Deci, să nu disperăm, incet, incet, am observat ca unii primari gospodari si-au dat seama ca aveau rolul lor si ca ar trebui reinviate, pentru aceasta ii voi sprijini si indemna totdeauna.

  • Domnului Anonim care s-a referit la Termica

Stimate Domn Anonim,

Si eu sunt un cetatean, ca oricare altul, al municipiului Botosani.Termica este in subordinea Consiliului Local Botosani. Ani de-a randul, am incercat sa atrag atentia, asupra unor corectii ce ar fi trebuit sa fie facute acolo, la societate. Si presa m-a atacat in fel si chip, cand am zis ca acolo sunt lucruri necurate, inclusiv pe vremea cand Termica era in subordinea unui primar PSD. A fost in zadar. Primarul de Botosani, impreuna cu consilierii locali, de atunci si de acum, au decis in problemele Termica, poate au intretinut dezastrul de acolo. Prin 2007, fostul prefect, Cristian Roman,la inceput de an, imi cerea sa semnez un Proiect de hotarare de guvern, pentru alocarea unor fonduri la Termica. Am refuzat, am fost acuzat de rea credinta si cântat prin toata presa. De ce n-am semnat? Pentru ca motivatia lor era neclara, am solicitat, in vederea semnarii, sa-mi arate executia bugetara, la acea data, a Termicii, nu mi-au pus-o la dispozitie. De ce, ma intreb? Intrebati-va si dvs. Atunci cand, nu mai poti de suferinta pentru interesul public, cu care se tot afisau, puteam avea o discutie, pe date concrete si atunci, da, ziceam, botosanenii mei, trebuie ajutati. Pun si eu umarul. Insa, ma intreb si acum, banii astia erau pentru botosaneni sau pentru cine? Ca vad facturile cele mai mari din tara pentru concetatenii nostri. Si atat. Asa ca, asa mi-am mai facut cativa dusmani, cerand explicatii pentru banii cheltuiti. Bineinteles ca le stau ca sarea in ochi, unora care erau obisnuiti sa fituie banii.

Si sa mai spun ceva, daca sunt terfelit, batjocorit, epitetizat, prin toata presa locala si chiar centrala, este rezultatul invidiei, rautatii unora care, i-am tinut la distanta, nu am intrat in cardasie cu ei, le-am aratat unde gresesc, cum ziceam si de Termica. Verificati declaratiile mele anterioare, de prin 2003, 2004, 2005, dar vedeti dvs, un om, doi sau trei, fara o sustinere majoritara, nu poate indrepta lucrurile. Pacat ca foarte multi cauta sa profite, dreptatea plutind in ape tulburi încă. Schimbarea o putem face noi toti, impreuna. Ex: indepartarea dlui Egner F., care a avut si el o vinovatie in ceea ce se intampla la Termica. Consider ca, prin investitii masive, un management bun, de buna credinta, societatea isi poate reveni, pana la urma, de ea depind mai mult de 30% din botosaneni.

Cu stima,

Contac Constantin

2 comentarii:

  1. Dupa raspunsul dvs plin de reprosuri si deja cunoscutele smiorcaieli, inteleg ca mesajul meu nu a fost inteles.Recunosc ca nu m-am asteptat sa-l inteleaga d-l Contac, insa ma asteptam sa-l inteleaga persoana care scrie in numele sau si sa-i explice si lui.Astfel, poate...incepea si d-l Contac pentru inceput, sa-si asume responsabilitatea pentru nereusitele sale.Ar fi fost un bun inceput.Ce-ati facut in schimb?Desigur, ceea ce va e usor si deja cunoscut, sa dati vina pe altii.Domnule Contac, Uniunea Europeana, are o strategie, cu obiective clare, stiti asta, nu?De ce trebuie sa tineti cont in primul rand in momentul in care doriti sa realizati un proiect?Ca ceea ce urmeaza sa realizati, sa indeplineasca, ori sa ajute la indeplinirea unui obiectiv din acea strategie, corect?De ce oare d-le Contac?Pentru ca Uniunea Europeana doreste prin aceste fonduri sa ajute la dezvoltarea regiunilor in care urmeaza sa investeasca, nu urmareste sa imbogateasca pe cei ce creeaza acele proiecte.Va intreb acum, proiectele dumneavostra, urmareau indeplinirea macar a unui obiectiv din cele enuntate in ghidul solicitantului?Sunt curios daca e chiar asa cum spuneti dvs, si exista o mafie care va respinge proiectele.Ce spuneti de putina transparenta in loc de vaicareli?Adica sa puneti pe net proiectele respinse pentru a le studia publicul.
    Spuneti ca ati tot incercat sa le atrageti atentia celor de la Bucuresti, dar nu v-a bagat nimeni in seama.Atunci ce mai cautati la presedentia CJ, daca nu sunteti un conducator destul de redutabil incat sa aveti puterea sa-i faceti sa va asculte, sa aveti putinta de a schimba in bine lucrurile?
    ("Si va rog sa retineti, daca pana acum, pe fondurile PHARE, daca erau neconcordante in Ghiduri, se dadea vina pe Comisia Europeana, acum, CE a negociat, retineti, a negociat si a lasat la latitudinea autoritatilor româneşti, in conformitate cu principiul subsidiaritatii, modul cum vor fi cheltuite aceste fonduri, în baza căror documente de susţinere, verificare, evaluare, monitorizare. Deci, ne-am făcut-o noi cu mâna noastră") Ce ne-am facut cu mana noastra d-le Contac?Ne-am dat de lucru?Nu cred ca ati inteles acest principiu de care vorbiti.Nu vi se pare corect sa muncim pentru banii pe care-i primim?Ca ar trebui sa fim putin ingrijorati avand in vedere ca avem ministrii incapabili e si asta adevarat.Dar un lucru e clar, pentru banii acestia trebuie sa concepem proiecte bune, iar ministrii sa-si faca bine treaba.De asta ar trebui in viitor sa votam cu mai multa grija si intelepciune.
    Si tocmai de aia imi exprim parerile d-le Contac, pentru ca m-am saturat sa vad oameni incapabili sezand in scaune cu functii inalte, dand vina unii pe altii ca fura sau fac parte din mafie.Credeti-ma sincer ca m-am saturat sa aud hotii si incapabilii cum se acuza reciproc de "calitati" comune.
    Ca sa incheiem capitolul proiecte, v-as ruga sa nu mai induceti lumea in eroare.A fost timp pentru a realiza si a se corecta proiectele, ca sa nu mai zic ca inca mai este timp.
    Nu stiu ce intelegeti dvs prin "unele expresii mai tari" ca sa va citez, insa eu unul nu inteleg nicicum expresii mediocre pline de injurii.Cat despre politicienii din Japonia care se bat cu papucii, nu inteleg de ce va comparati cu exemplele negative sau cu cei josnici?Stiu ca atunci cand vrei sa evoluezi, te compari cu cei mai buni decat tine.Altfel risti sa te plafonezi sau chiar mai rau, sa regresezi.Nu m-ar deranja cu cine v-ati compara, daca nu ati fi presedintele CJ, sper sa intelegeti.
    ("Imi spuneti ca purtati o povara zilnica a rusinii, pentru faptul ca eu sunt presedinte, era totusi bine, domnule Azeem, sa va spuneti numele, poate ne intalnim la o cafea...mai discutam lucrurile.") Nu mi-e rusine ca este presedintele CJ Constantin Contac.Imi este rusine ca acest Constantin Contac prin atitudinea, vocabularul si incapacitatea sa de a administra corect fondurile, ne face zilnic de ras.Mi-e la fel de rusine si cu acei consilieri care va vand voturile crezand ca au de castigat.Cat pot castiga pe moment nu se compara cu ce au de pierdut pe termen lung.Ma asteptam sa-si dea seama de asta, insa si de aceasta data probabil ma insel din cauza varstei fragede.
    Daca e sa duc vreo povara, e aceea ca nu am fost la vot.Ca veni vorba de vot, mi-ar place sa am ca optiuni si oameni capabili, tineri educati, cu ambitia de a face bine si nu cu orgolii ce trebuiesc satisfacute.
    (["vreau doar atât să vă întreb, dvs. ce aţi făcut până acum, în viaţă? Faceti-vă si dvs. un blog si povestiti-ne, poate că avem nevoie si de exemple de genul "aşa da, faceti ca el, este o somitate, o valoare, care trebuie cunoscută şi prezentată", mă voi stradui sa va sustin chiar, daca voi sti ce interlocutor am şi dacă sunteţi de acord..........chiar mi-ar prinde bine, fara exagerare, sa am parteneri de discutie foarte, foarte competenti, oameni de cultura, cu un bun discurs, as avea de unde sa invăţ."]) Nu doresc sa fiu luat exemplu, va repet sunt inca foarte tanar si nici nu sunt presedintele CJ.Insa ar trebui sa fiu luat in considerare din pricina varstei pentru ca de priceperea si abilitatile dvs tine viitorul meu si al copiilor dvs.Presupun ca ma apropii de varsta lor, deci m-ati putea considera si pe mine copilul dvs, sa va ganditi si la binele meu.
    As sta de vorba cu dvs, la un suc natural mai degraba, cafea nu beau, insa injuriile si "dorintele" dvs chiar nu prezinta nici o importanta pentru mine.Nu de alta, dar cum vad ca nu stiti sa apreciati critica constructiva, s-ar putea sa-mi "doriti si mie moartea legal", la fel cum i-o doriti sau doreati d-lui Tibuleac.
    Multumesc totusi ca v-ati facut timp sa-mi raspundeti si sincer, inca sper sa dea peste dvs clipa aia de iubire pentru botosani si nu glumesc cu asta domnule Contac.
    p.s. Totusi cine scrie in numele dvs d-le Contac?

    RăspundețiȘtergere
  2. Se spune ca, la facerea lumii, Dumnezeu, pentru a-i ajuta pe oameni sa prospere, a hotarit sa dea fiecaruia cite doua virtuti. Si asa fu. - pe elvetieni i-a facut ordonati si respectuosi fata de legi - pe englezi - perseverenti si studiosi - pe japonezi - muncitori si rabdatori - pe francezi - culti si rafinati - pe spanioli - veseli si ospitalieri Cind ajunse la romani,se intoarse catre ingerul care scria si-i zise: 'Romanii vor fi inteligenti, cinstiti si PSD-isti'
    Cind termina facerea lumii, ingerul ii atrase atentia: 'Doamne,ai dat tuturor popoarelor cite doua virtuti iar romanilor trei; in acest fel ii vor depasi si exploata pe toti ceilalti'. 'Aoleu, asa e! Ai dreptate! ' Da, dar virtutile dumnezeiesti o data acordate, nu se pot lua inapoi; asa ca, 'Fie, romanii sa aiba trei virtuti! Doar ca nimeni nu va putea avea mai mult de doua in acelasi timp!' Si astfel iata ce s-a intimplat: Romanul care e PSD-ist si cinstit, nu poate fi inteligent. Cel care e inteligent si PSD-ist, nu poate fi cinstit. Iar cel care e inteligent si cinstit nu poate fi PSD-ist.

    RăspundețiȘtergere