vineri, 22 februarie 2008

“ Mulţi prieteni mi-au devenit duşmani, mulţi duşmani s-au împrietenit cu mine, iar cei indiferenţi, mi-au rămas fideli “


Cele mai fierbinţi ştiri din Botoşani……chiar glumesc, situaţia o impune.

Ce de scandal, pe unii dintre prietenii mei, că vezi Doamne, m-au elogiat cei de la Cronica cârcotaşilor şi nu numai….
Cronicuţa cea teleghidată, care are multă Ruşinică, n-a iertat nicio figură mai proeminentă( în sens de cunoscută), din viaţa românească şi cam atât, parcă, totuşi, n-am văzut să se ia şi de Bush sau de regele Marocului. Aici, pe Dâmboviţa, între noi, ne tragem la gioale şi apoi râdem unul de altul, între timp, alţii fac legea şi sărăcia creşte.
Mă amuză tot ce spun şi fac cârcotaşii, sunt suprainteligenţi şi atotştiutori, aşa că, dacă ceea ce spun ei, menţine viu spiritul românului( şi cam numai al lui) este foarte bine.
Atâta doar, să nu acţioneze şi ei, ca mulţi alţii, la comandă politică, căci, vă puteţi imagina, cam ce rezultă, circ, nene, circ ! Şi ne-om sătura şi de circ odată şi odată, căci avem treabă de făcut !
Alta vreau să spun : credeţi că dacă , ai mei de acasă, cei din Botoşani, jubilează în anonimat şi cârcotesc prin « comentarii », mă interează, sau mă deranjează ? Nu, nu mă deranjează, căci sunt obişnuit să fiu muşcat de părţile moi ale corpului, de pe când eram copil şi mă jucam cu căţeluşul cu părul creţ, aflat în bătătura casei părinteşti.
Cu blogul mă împac bine, scriu când am timp şi primesc uneori comentarii de la nişte domni deosebiţi, „ domnii Anonimi”! Sunt şi oameni care-şi spun numele, cel puţin afişează un nume, le mulţumesc.
Unii dintre cititorii ziarelor electronice din judeţ, cu mare sârguinţă, adaugă injurii şi mâzgălesc ecranul cu comentarii, în care mă fac în tot felul, ei bine, le zic să depună un efort şi mai susţinut, căci mă delectez şi eu când am timp(de multe ori mă sună cutare sau cutare să-mi spună, Domnule Conţac, te c……ăştia tare, n-ai văzut, ce-au cu matale?). Le zic : lasă să scrie, n-am zis eu că e liber la circ? Numai văd că, comentatorii de meserie, cam duc lipsă de imaginaţie, îs cam săraci cu duhul şi unii, cam au idei fixe, oare cum s-or chema ăştia? Scuzaţi "căcofonia", tot ziceau literaţii comentatori din Botoşani că sunt un munte de necunoaştere culturală şi nu merit să respir aerul în care s-a născut Eminescu, Iorga, Enescu, etc. Îmi este frică să nu se înece ei, domnii culturali din judeţ, căci e chiar un aer tare, pentru suflete firave ce compilează inspiraţie de la astfel de titani. Aaaa, uitam să spun că, "micii titani", de la noi, fac "analiză politică" , amestecată cu studii aprofundate de cultură comparată. Ceaţă completă.

Pe de altă parte, jos, pălăria !, pentru oamenii adevăraţi de cultură, pasionaţi, care au pus amprenta pe unde au trecut, incât au dus renumele Botoşaniului la nivel, nu naţional (că-i gâtuiau invidioşii) ci internaţional.
Dar să revin, ca persoană publică, eşti expus judecăţii populare, ştiu asta şi este bine. De fapt , asta înseamnă democraţie, însă să nu-şi spun popor, unii care nici nu mă cunosc, sau care râvnesc zi şi noapte, să ajungă în funcţia ce o deţin. Unii, nu-s în stare de nimic, nu au făcut nimic în viaţa lor, eventual au falimentat pe unde au condus şi stau aciuaţi acum, prin diverse partide, şi aşteaptă să fie puşi pe scaune grase. Nu zic, face partidul om din tine( era expresia), dar mai trebuie să ai şi tu nişte calităţi de competenţă, de muncă serioasă, nu aşa, că eşti „ membru vechi „ , cu experienţă. Ştiţi dvs., experienţa este numele pe care fiecare îl dă, propriilor sale greşeli. Gata, închid paranteza, că nu vreau să fiu interpretat greşit de prieteni şi să-mi blocheze blogăraşul, "cu bube, mucegaiuri şi noroi" din care să scoată cuvinte nestemate, parcă din gunoi, parcă aşa zicea Arghezi. Sâc!
Atunci când “prietenii mei ”vor avea curajul să-şi spună numele, le voi strânge mâna, pănă atunci, le mulţumesc pentru interesul, constant manifestat, la adăpostul anonimatului.
Mai ştiu ceva, viaţa fără duşmani, este searbădă şi singurul lucru, mai rău decât a fi bârfit de toţi, este ca nimeni să nu vorbească despre tine.
Voi reveni cu articole, atunci când îmi permite timpul, pănă atunci, avem treabă dragi botoşăneni.
Cu respect,

Conţac Constantin

5 comentarii:

  1. Nu cred ca e atat de relevant cine scrie comentariile, pe cat de relevant ar trebui sa fie adevarul din cele scrise.Democratia inseamna dreptul la exprimare libera, insa atunci cand se aduc si argumente sa sustina acea exprimare, putem spune ca am invatat ce inseamna aceasta democratie.Fac aceasta precizare pentru a scoate in evidenta faptul ca acei anonimi care arunca cu vorbe grele la adresa d-lui Contac au drept argumente faptele domniei sale.Din partea d-lui Contac ce argumente avem atunci cand arunca la randul sau cu vorbe grele la adresa altora?Avem smiorcaieli in presa cum ca mafia din politica nu doreste sa-i dea bani din fondurile europene, cu toate ca domnia sa trebuia sa stie foarte bine ca pentru acele fonduri iti trebuie proiecte fezabile, nu-i asa d-le Contac?Ee doar un exemplu.Mai avem declaratii in presa de mai toata rusinea si comportament neadecvat pentru un politician.Apreciez sarguinta ce si-o da domnul ce a pus aceste randuri pe blog in numele d-lui Contac, insa nu este destul pentru a spala rusinea ce ne-o aduce presedintele CJ in fiecare zi.Dupa felul cum scrie, d-l in cauza este un om citit, educat.Foarte frumos.Dar e in zadar fara un caracter curat, cladit dupa moralitate.Ce ar presupune asta d-le scriitor?Nu cred ca presupune ipocrizie ("Atunci când “prietenii mei ”vor avea curajul să-şi spună numele, le voi strânge mâna, pănă atunci, le mulţumesc pentru interesul, constant manifestat, la adăpostul anonimatului.") Era o vorba din batrani "rade ciob de oala sparta" parca, asa este?Presupun ca un caracter virtuos nu se lasa cumparat, indiferent de suma.Doar nu scrieti in numlele d-lui Contac probono...
    Sau poate gresesc din cauza varstei si implicit a lipsei de experienta...
    ["Pe de altă parte, jos, pălăria !, pentru oamenii adevăraţi de cultură, pasionaţi, care au pus amprenta pe unde au trecut, incât au dus renumele Botoşaniului la nivel, nu naţional (că-i gâtuiau invidioşii) ci internaţional."] Daca tot apreciati oamenii adevarati de cultura care au facut ceva pentru Botosani, ar trebui sa le urmati exemplul si sa faceti ceva pentru orasul asta.Sa-i duceti renumele national si cu exemple pozitive.Ne-am saturat sa fim codasi.D-le scriitor, lasa poleirea numelui Contac si pune in randuri materiale constructive destinate tinerilor,ar fi o cale.Iar pentru d-l Contac sfatul este simplu, ori lasa pe altul capabil in locul lui, ori pune mana si invata.Doar cu un conducator bun putem ajunge fruntasi sau macar printre ei.Ce a facut pana acum e clar, doar dezastru.
    Nu scriu din dorinta de a contribui si eu la lista lunga de reprosuri aduse presedintelui CJ, ci din dorinta de a-mi exprima doleanta de a schimba in bine orasul acesta.
    Imi pare rau ca nu pot incheia adresandu-va respectul meu, pentru ca nu-l aveti, insa va doresc o clipa de iubirea si pentru Botosani.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fi prost, e pe undeva o stare de fapt. A face pe prostul e deja arta. Sunt momente in care imi lipseste inspiratia, de cele mai multe ori, ironica. Cred ca cei care au postat comentariile pe blog-ul acestui individ, de altfel o primata, au vrut sa scoata in evidenta modul exponential la care idiotenia si tembelismul se ridica. Nu as vrea sa dezvolt acest subiect, am vrut doar sa imi exprim frustrarea si scarba. Si mi se pare o nedreptate, atat timp cat pentru Lennon, Kennedy si alti monstrii sacri ai acestei lumi, s-au gasit idioti criminali, cu glont pe teava, repet, mi se pare nedrept ca sa nu fi pastrat unul pentru acest, realmente, infect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bai dobitocule, tu nu vezi ca ne faci de ras ? Si asa nu avem o imagine prea buna in tara, trebuie sa veni cretini ca tine sa ne afunde de tot.
    Bai taran incult, am marea rugaminte sa nu mai faci prostii si sa nu mai apari drac' la televizor ca data viitoare iti zic chestiile astea personal si-s cam nervos asa. Stai drac' in banca ta, vezi de treaba ta si la alegerile viitoare lasa pe cineva care stie sa vorbeasca si la care neuronul nu se plictiseste. In locul tau, dupa locul 1 in top rusinica m-as ascunde vreo 3 ani. Tu vad ca n-ai pic de rusine. Boule, acolo sub imaginile cu aberatiile debitate de tine a scris "Botosani" si ne-ai lipit la toti o eticheta.

    RăspundețiȘtergere
  4. aveti dreptate domnule Conțac, Cârcotașii se cred cei mai tari și mai deștepți, dar se dau cu cei de la putere și chiar dacă ați mai greșit în discurs, toți ne mai bâlbâim câteodată, s-a văzut clar că i-a pus senatorul ex PLD să se ia de dvs. Abia aștept să apară și furturile lui, a simțit că nu are nici o șansă și aruncă în dvs., care sunteți un omde nota zece, SA SE OFTICE DUSMANII DVS.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi cer scuze dar articolul s-ar putea sa fie cam nepotrivit.Domnule Contac tind sa va felicit pentru fermitatea si curajul cu care luptati pentru starpirea unor banditi, mafioti care cred ca numai lor li se cuvine totul.Este vorba despre niste imbecili care au in instinct numai a fura pe credinciosi si sunt departe de adevarul pe care ni-l dezvaluie Biblia.Acestia sunt popii, nimik altceva decat niste impostori care fac afaceri pe seama bietilor oameni nacajiti si traiesc numai in luxuri si desfranari...Noi toti am dori sa fie dat jos acel comunist care se da mai mare peste capetenia preotilor...stiti despre cine este vorba.Va stimam mult si va dorim mult succes! Domnul sa va ajute!

    RăspundețiȘtergere