luni, 15 iunie 2009

Când nu eşti cinstit, corect, devii şi laş şi trădător

Navigând pe internet după ştiri, informaţii, etc, descopăr în "Monitorul de Suceava" un articol intitulat "Reabilitarea drumurilor judeţene este blocată de contestaţiile la licitaţii", semnat Dan Coman. Acesta preia o declaraţie a preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, Ghe. Flutur în care acesta arată că începerea lucrărilor de întreţinere a drumurilor este întârziată de contestaţia formulată de firma botoşăneană SC Transporturi Auto SA Botoşani, la care este acţionar fostul preşedinte al C.J. Botoşani. De asemenea se face o altă referire la un proiect european din Programul Operaţional Regional.
Dl. preşedinte afirmă că, citez: " Nu putem să începem reparaţiile din cauza contestaţiilor la licitaţiile organizate, continuând alte exemple, citez " Vatra-Dornei-Panciu, Pojorâta-Rarău sau Dărmăneşti-Siret". Mai arată dl.preşedinte că pentru un anume proiect de reabilitare a drumului Probota-Dolhasca, nu a îndeplinit nicio firmă condiţiile de conformitate stabilite prin caietul de sarcini.
Întrucât la respectivul articol, un anume comentator care semnează "nimeni" îl atacă direct de fostul preşedinte al C.J.Botoşani, C.Conţac, mă văd nevoit să fac şi eu câteva observaţii, după cum urmează:
  • dreptul la contestaţie este legal prevăzut în Legea achiziţiilor publice(OUG 34/2006 cu modif. ulerioare), cu atât mai mult cu cât este ÎNTEMEIAT, iar dacă un preşedinte de Consiliu Judeţean, garantul legii în acel judeţ, alături de prefect, acuză acest drept, supunându-l oprobiului public, ACEST LUCRU ESTE FOARTE GRAV. Autoritatea Naţională de reglementare a achiziţiilor publice(ANRMAP) împreună cu Consiliul Naţional de soluţionare a contestaţiilor(CNSC) sunt autorităţi INDEPENDENTE care au menirea să vegheze la CORECTITUDINEA DESFĂŞURĂRII PROCEDURILOR DE ACHIZIŢII de către Autorităţile contractante, în speţă acele achiziţii DIN BANI PUBLICI.
  • Participarea firmei botoşănene la licitaţie, adică ofertantul s-a concretizat într-o ofertă de licitaţie depusă şi a sublinia fostele funcţii ale lui X sau Y, reprezentantul firmei, mi se pare cel puţin o chestie tendenţioasă. Mă întreb dacă participa o firmă oarecare din Botoşani la licitaţia din Suceava, atunci probabil comentariul domnului preşedinte ar fi fost mai sărac în amănunte şi detalii şi probabil că licitaţia s-ar fi desfăşurat "fără probleme".
  • Nu mă grăbesc totuşi să-l condamn pe dl. preşedinte Ghe. Flutur, presupunând că nu cunoaşte situaţia reală a problemelor la care făcea referire sau a fost informat parţial de către subordonaţi.

Iată de ce domnule preşedinte prespun că aţi făcut aceste declaraţii în necunoştinţă de cauză:

În vara anului 2004 am fost reales preşedinte de Consiliu Judeţean Botoşani. Printre consilierii partidului pe care-l reprezentam, am avut un anume Hăidăuţu Adrian, inginer silvic, mare şef al pădurilor şi stăpân pe tot ceea ce este lemn, pe jumătate din judeţul Botoşani, mai concret pe zona Dorohoiului. După stabilirea componenţei Consiliului Judeţean Botoşani mi s-a adus la cunoştinţă marea trădare a dlui consilier judeţean Hăidăuţu Adrian, care ar fi trecut la partidele aflate la guvernare, mai concret de la PSD la PNL. Pe atunci şi dvstră eraţi membru PNL, dar nu asta este important. Mai important era să-l contactez pe dl. Hăidăuţu Adrian şi să mă lămuresc personal asupra situaţiei.L-am căutat câteva zile la telefon, nu l-am putut contacta. Recunosc că pentru mine, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean, un consilier dacă părăsea partidul, era mai mult decât o catastrofă, mai ales în configuraţia existentă atunci. L-am căutat cu disperare, prilej cu care, făcând o vizită la unele din pădurile în care avea parchete în tăiere, undeva între Vf. Câmpului şi Dorohoi, am pătruns într-un asemenea parchet, unde se găseau toate categoriile de lemn tăiat. Îmi amintesc că la prima vedere puteam număra peste 300 de grămezi de lemne, mai mici sau mai mari, era lemn finisat, lemn de foc, lemn de construcţii dar şi grămezi de cca 1000-1500 kg de lemn pentru foc, constituite din ramurile copacilor, nu cunosc denumirea lor, însă poporul de rând le spune grămezi de crăci, acestea fiind achiziţionate de regulă de oamenii săraci sau pot constitui plată în natură celor necalificaţi ce lucrează la tăierea pădurii. În toată zona nu se găsea decât un singur om, nu ştiu ce funcţie avea, nu l-am întrebat, dar am intrat în vorbă cu el, fiind sigur că era un reprezentant al acelei activităţi. M-am dat drept un cetăţean de bine şi că doresc să cumpăr una sau două grămezi de crăci, să ajut nişte bătrâni, intuind că dacă spun că sunt pentru mine, muncitorul de acolo imediat ar fi pus un preţ mare, judecând după om şi maşina cu care eram. În sfârşit, pe mine mă interesa de fapt să-l găsesc pe dl. Hăidăuţu mai mult, de aceea l-am şi întrebat de el. Respectivul cetăţean a spus că-l ştie pe dl.ing. Hăidăuţu Adrian, că nu ştie unde este dar dacă doresc să cumpăr lemne, numai cu el trebuie să discut. Pentru a-l convinge că sunt cumpărător, am încercat să mă informez care ar fi preţul, arătând către o grămadă oarecare de crăci, părându-mi-se ceva mai de calitate. Răspunsul prompt al cetăţeanului a fost " această grămadă nu o puteţi cumpăra că este a domnului Hăidăuţu Adrian". Arăt către o altă grămadă, dar aceasta?, răspunsul fu la fel de explicit: "şi aceea este tot a lui". Arăt către o altă grămadă interogativ cât ar costa?, răspunsul cetăţeanului: " aceasta este a domnului director Rusu Gheorghe". Arăt către altă grămadă?, răspunsul cetăţeanului: "aceasta este a doamnei Viorica Andronache", întreb, cine este Viorica Andronache?, răspunsul lui: " este doamna contabilă şefă". Îi spun atunci: "bine, bine, dar atunci arată-mi care grămezi se pot cumpăra de aici, din astea 300 de grămezi?", răspunsul cetăţeanului veni arătând departe nişte vreascuri putrede: "poate acestea, dar nu sunt sigur, musai trebuie de vorbit cu dl.ing. Hăidăuţu Adrian."

În acel moment am înţeles, am mulţumit cetăţeanului, politicos, am urcat în maşină şi am plecat.

Nu am mai comentat nimic, nu am insistat în a discuta cu ing. Hăidăuţu A., care a confirmat ulterior plecarea lui din PSD la PNL, fiindcă zicea el, altfel era ameninţat cu dosar penal de cei din PNL. Amintindu-mi de discuţia din pădure, am înţeles de ce a plecat la alt partid, nu era un om cinstit, aceasta este concluzia mea. Când nu eşti cinstit, corect, devii şi laş şi trădător.

Am spus toate acestea ca domnul preşedinte al Consiliului Judeţean Suceava să înţeleagă de ce sunt contestaţii la procedurile de achiziţii. Revenind la întâmplarea cu lemnele de la Dorohoi: credeţi că şefii mari ştiau ce făcea domnul Hăidăuţu?, eu vă asigur că nu ştiau !

Domnul preşedinte Gheorghe Flutur nu cunoaşte că firma declarată câştigătoare, în speţă, SC Drumuri şi Poduri SA Suceava nu a îndeplinit condiţiile impuse în caietul de sarcini, comisia de licitaţie înscenând o serie de pretexte ipocrite, mizând că SC Drumuri şi Poduri Suceava este în directa subordine a Consiliului Judeţean Suceava şi că va fi uşor manevrat preşedintele.

Astfel am constatat că acel comentator al articolului ce-şi zice "nimeni" chiar are un mare vid în cap, pe care îi place să-l arate şi altora. Dacă ai cunoaşte măcar puţin procedurile de licitaţii ai putea să taci şi să te abţii de la comentarii zburlite care fac atmosferă tot printre "alţi nimeni". Reţine domnule "nimeni" că firma declarată câştigătoare de onorata comisie de licitaţie nu a respectat caietul de sarcini şi legislaţia în vigoare. Dacă într-un stat de drept acest lucru ar prezinta importanţă, atunci astfel de ilegalităţi nu s-ar mai petrece......ce este mai grav este faptul că acest gen de încălcări şi ilegalităţi, mânăreli şi aranjamente s-au generalizat la nivel naţional şi aşa cum spune domnul preşedinte, au devenit "o meteahnă" naţională.

Mai spune acela care-şi zice "nimeni" în comentariul său că eu am făcut multe măgării, vreau să-l între pe "nimeni" :pe ce îţi bazezi dumneata inepţiile din vidul adânc al creierului dumitale? sau mergi aşa pe zvonuri, poveşti şi invenţii "care dau bine la public". Păcat că astfel de măgăruşi se ascund după un ID pe net şi toarnă, toarnă toate frustrările vieţii lor anoste şi pline de nerealizări pentru care sunt vinovaţi cei care au reuşit să facă ceva în viaţă prin multă muncă. De-alde ăştia e plină ţara asta românească, de aia o ducem aşa de bine, că pentru unul ca matale, ideală este ţara care-ţi dă pomană 7 zile din 7 şi nu orice pomană, că dacă iei 6 zile pomană şi a şaptea te trimite la muncă, deja eşti duşmanul înverşunat al celor care ţi-au dat pomană în cele 6 zile. Parcă ar fi singurul agramat negru în cerul gurii.....nici nu merită comentat ce a zis un nu ştiu cine obsedat, lasă-l domnule că ăsta pănă nu vede toate caprele vecinilor moarte nu se lasă de lătrat. Sau poate eşti vreun ciocoiaş ridicat din lene de partid care mulge pe lângă cei cu "ciocu mare că sunt la putere" şi datoria ta este să taci şi să dai "daiboj" vacii care se lasă mulsă ?

În toată viaţa mea de muncă, aproape 45 de ani, am întâlnit tot felul de lichele şi licheluţe, lipitori şi pomanagii, reclamagii şi sugative, care pentru un ciolan o vindeau şi pe măsa. Mi-amintesc de anii când eram conducător de unitate pe timpul comuniştilor, aproape 20 de ani. Tot timpul, din umbră, se găseau lichele ca "domnul nimeni" care îşi dădeau cu părerea neîntrebaţi, turnau zilnic ce a făcut colegul de muncă, fără să le ceară nimeni, având scopul că, poate , poate va fi luat în evidenţă, avansat, premiat, etc. Dau doar două exemple:

  • Prin anii 85-86, am dat afară un salariat, motivat că s-a îmbătat, a scos cuţitul şi l-a înfipt în colegul lui de muncă, vârful cuţitului rupându-se într-un os, aşa, de florile mărului, fără să aibă vreun motiv. Acesta era o persoană recalcitrantă, abuza de toţi colegii, însă era apărat de puterea comunistă, că vezi Doamne are 9 copii. Află "domnule nimeni" că acela, după ce i-am desfăcut contractul de muncă" şi-a luat cei 9 copii şi a plecat la Ceauşescu. Acolo a primit un delegat cu care a venit la Botoşani, direct la unitatea pe care o conduceam. Credeţi că dacă venea de la Ceauşescu m-am speriat? Am rămas vertical. Oricum pot spune că pe vremea răposatului era mai multă democraţie, pentru că acel delegat mi-a dat dreptate, iar primul secretar al judeţului şi echipa lui au primit ordin să mă lase în pace căci am procedat corect. Ulterior am aflat că cei din fruntea judeţului s-au folosit de o altă jigodie slugarnică care i-a dat servici aceluia care a intenţionat să ucidă, bineînţeles otrăvindu-şi colectivul de salariaţi.
  • Tot în acea vreme eram invidiat de oameni ca dumneata "domnule nimeni", iar la o şedinţă de analiză, pe vremea când lucram la canal, în urma unor declaraţii ale unora în genul dumitale, analiză prezidată de Nicolae Ceauşescu şi Ionel Vasile, când bârfitorii se aşteptau să fiu linşat pe minciunile lor, Ceauşescu din contra, în baza rezultatelor exemplare în muncă, a tras concluzia că sunt serios, că iau în serios problemele şi s-a pronunţat către ministrul transporturilor de atunci, dl. Vasile Bulucea să meargă şi să facă un raport real amplu pe seama unităţii noastre. În urma deplasării în teren a ministrului împreună cu mine, prin discuţiile cu cei 400 oameni detaşaţi la canal, cu salariaţii trimişi din judeţul Botoşani, am primit de la Ceauşescu dreptul de a muta întreg personalul detaşat la canal de unitatea noastră, din barăci având condiţii inumane, la hotelul "Perla" din Mamaia. Aceasta s-a petrecut în 1984.
  • Mai află "domnule nimeni" că din 1984 până în 1990 am fost singurul conducător din ţară în această ipostază. Credeţi că cei peste 20.000 de oameni ai Ministerului transporturilor m-au vorbit de bine? mai ales că niciunul nu a mai reuşit această performanţă pentru oamenii lor.
  • "Domnul nimeni" în comentariul lui otrăvit mă ameninţă cu "băieţii de peste Prut", că sunt ucigător de licitaţii şi de ce îndrăznesc să contest? Te-aş sfătui să fii atent la limbaj şi expresii, cu atât mai mult cu cât ID-ul după care te ascunzi se poate uşor depista şi unii oameni într-adevăr inteligenţi, te-ar putea întreba ce ştii dumneata despre băieţii de peste Prut? aceasta este o ameninţare şi dacă vorbeşti de ameninţări, acestea pot fi catalogate drept teroriste în conformitate cu legea. Viteji cu mintea schilodită şi otravă pe limbă sunt destui, dar luaţi la întrebări devin mieluţi nevinovaţi.

Voi reveni.

CC

3 comentarii:

  1. Mai bine NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. mare dreptate ai nea Costica, pacat ca traim intr-o lume mizera si lasa, nu e de ajuns sa fii cinstit din contra daca nu ai fi ai avea succes, e prea bolnava societatea, un lucru e sigur, PREA MULTI OAMENI ADEVARATI VA CUNOSC SI VA RESPECTA, macar atata v-ar putea consola, restul ....troaca porcilor

    RăspundețiȘtergere
  3. vb de parca tu ai fi singurul cinstit...ce te tot iei de oameni?vezi in curtea ta si dupa vb

    RăspundețiȘtergere