vineri, 25 iulie 2008

Rectificare

CĂTRE
MONITORUL DE BOTOŞANI
Domnului Director George Lazăr

În temeiul dreptului la replică cât şi în speranţa că veţi proceda la a prezenta în paginile publicaţiei „ Monitorul de Botoşani ”, câteva precizări în legătură cu articolul apărut în nr. 173(3905) din 25.07.2008, intitulat „ Conţac ameninţat cu o nouă sesizare penală”, am rugămintea la dvs., ca ţinând cont de Codul deontologic al ziaristului, să aveţi în vedere, spre rectificare, următoarele:
1. Consiliul Judeţean Botoşani nu poate să angajeze fondul de rulment la propunerea Direcţiei de Lucrări Publice şi Achiziţii. Acest lucru este posibil, numai la solicitarea beneficiarului şi în mod bine justificat. Lucrările la care face trimitere domnul preşedinte Ţâbuleac Mihai( în număr de 8) au fost licitate la valoarea de 51.441.190 lei RON.
Împrumutul din bancă este de 60.000.000 lei RON.
În prezent, suma respectivă încă nu a fost trasă din bancă, aşa că este inexplicabilă suplimentarea şi nici nu-şi are rostul.
2. Legat de întârziere, domnul preşedinte nu este în temă.
3. Am rugămintea, domnule director, să reveniţi la afirmaţia făcută în respectivul articol, cum că aş fi fost coleg cu patronul de la SC Construct Com. Este eronată această informaţie, eu am terminat liceul în 1969, obţinând Diploma de Bacalaureat. Despre aşa zisul coleg, la care faceţi referire, nici nu am auzit până în 2005. Este prea mare distanţa în timp, pentru a mă face coleg, după 36 de ani. Eu cred că, cu un pic de bunăvoinţă din partea dvs., chiar puteaţi stabili exact, când şi cum am fost fiecare, la care liceu, în ce perioadă.
4. De asemenea, domnule director, autorul articolului, aruncă pe hârtie cifre eronate. Chiar dacă, la cele 51 mil lei RON, se va adăuga TVA, În oricare aritmetică, nu rezultă 70 milioane în plus. Eu am spus, 61 milioane RON.
Vă întreb: eu am făcut şcoala primară acum 55 de ani, poate am învăţat la nivelul anilor de atunci, dar acest tânăr, Nicolae Cobzariu, consider că are mari lacune de aritmetică simplă, de fapt vă face publicaţia de râs.
Sper să înţelegeţi unde vreau să ajung, avem nevoie de presă obiectivă şi care informează corect cititorii, nu de vorbe şi cifre aruncate din avion.
Vă mulţumesc pentru înţelegere.

Constantin Conţac
Vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani