vineri, 25 mai 2018


Apel catre cei avizati si cunoscatori

 

Sunt surprins  de comentariile interminabile legate de mutarea ambasadei Romaniei in Ierusalim.

Toti comenteaza, dar nu justifica prin motivaite, aceasta actiune. Toata lumea isi da cu parerea, s-a ajuns pana la tradare !
 
Fratilor, ajutati-ma sa inteleg si eu ce se intampla, pentru ca, va dau un exemplu:

 
In Scoala primara si gimnaziala nr. 3,  din municipiul Botosani, am facut parte dintr-o clasa cu 39 de levi, din care 28 erau , evrei.
 


In toti acesti ani de scoala, de copilarie frumoasa, relatiile dintre noi, au fost mai mult decat foarte bune.


Am 73 de ani si in viata, pana in prezent, am constatat ca evreii au fost cei care au contribuit la culturalizarea tarii noastre, au facut parte din categoria de romani-evrei care si-au adus contributia deosebit de valoroasa     la cresterea  unei stari bune a poporului roman.

Mentionez ca si atunci cand vorbeau despre furt, spuneau ca cel care facea asta, " sa nu inchida pumnul si sa bage mana pana la umar"…..spuneau sa deschida palma, iar cu ajutorul degetului cel mare , sa se opreasca de la aceasta fapta urata!

Dupa mine, evreii au fost de bun augur pentru poporul roman, integrandu-se complet in obiceiurile si cultura noastra.

Am fost in Israel, au fost primitori, cu bun simt, peste 65 % dintre ei vorbeau limba romana.

Pe de alta parte, nu putem spune ca cei din vest au dat multe dovezi de reala deschidere, de multe ori, fiind intr-un grup de turisti, ne priveau de sus, superior si deja eticheta era pusa, "romanii sunt tigani, hoti si puturosi ", poate nu toti gandesc astfel insa le-a fost comod sa ne puna  pe toti intr-o oala si sa perpetueze aceasta optica. Pacat, caci nu toti romanii plecati acolo sunt la fel.

Dupa revolutie, au venit cu fel de fel de ajutoare, nu comentez calitatea lor, daca erau in termen de valabilitate, cine le aducea si ce pretentii avea……………i-am primit la unitate, au parcat tirurile, i-am dus la masa, i-am omenit iar cand am mers eu la ei, la invitatia lor , bineinteles, nu mai raspundeau la telefon…..asa da, omenie !

Greata lor de romani s-a vazut si cu primirea in Schengen, ca nu se poate, ca mai trebuie nu stiu ce ……..nu ne vor si pace!

Daca m-ar intreba cineva , ce aleg ca si partener, va spun sincer, ca as merge cu evreii, pe care ii stiu.

Dvs. ce parere aveti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu